Personal branding
Hoe sterk ben jij als merk?
Voordat jij kunt bepalen of je van betekenis bent bij jouw doelgroep is het belangrijk om helder te hebben wat jouw toegevoegde waarde is.
Personal Brand
Personal branding is jezelf als merk presenteren aan anderen. Je personal brand vertelt wie je bent en bovenal hoe anderen je ervaren.
Het oproepen van positieve beelden en associaties staat centraal. Zorg voor de juiste beeldvorming door zowel on- als offline dezelfde consistente boodschap en uitstraling te presenteren.
Met je authentieke persoonlijkheid, kennis en ervaring maak je het verschil. Laat je klanten zien wie je bent en waar je voor staat met jouw kernwaarden. Deze hebben echter pas waarde als ze gekoppeld zijn aan jouw identiteit en gedrag. De waarde op zichzelf zeggen nog niets. Wanneer zijn jouw klanten tevreden? Hoe goed denken ze dat je bent? Welk gevoel geef jij jouw klanten? Heb je aan de verwachtingen voldaan? Heb je de verwachtingen zelfs overtroffen? Kun jij keer op keer de verwachtingen van de opdrachtgever waarmaken, door kwaliteit en resultaat te bieden? Anders heeft je merk geen waarde.
Als jij met jouw gedrag ervoor zorgt dat je de belofte waarmaakt, wordt verbindingen maken eenvoudiger en daarmee ook het binnenhalen van nieuwe klanten of het verhogen van je waarde bij bestaande klanten
Personal branding begint met zelfkennis, persoonlijk leiderschap, prestatie, ervaring en talentontwikkeling. Je kunt jezelf pas als merk neerzetten en anderen helpen als je weet wat je onderscheidt van anderen. Met je unieke eigenschappen kun je dan een probleem oplossen voor een klant of de organisatie. Straal een duidelijke boodschap uit die aansluit bij jouw doelgroep.
Inzicht in gedragsstijlen/persoonlijkheid (DISC en een nulmeting via Indepth Exploration)
Alles begint met jouw persoonlijkheid. De wijze waarop je communiceert, hoe je omgaat met bepaalde mensen en situaties, hoe je omgaat met verandering, of dat je liever werkt in een taakgerichte of mensgerichte omgeving. Is dit gedrag effectief? Welke voorkeursgedrag zet je in? Je kunt leren je gedragsstijl zo aan te passen dat het effectiever is.
Persoonlijk Leiderschap/Employagility
Leiderschap tonen over je eigen leven; de verantwoordelijkheid en de regie nemen. Wat heb jij bijvoorbeeld nodig om aangehaakt te blijven in een veranderende wereld; employagility. Je kunt afwachten wat er gebeurt of je maakt de keuze zelf richting aan je leven te geven, door jezelf te ontwikkelen. Persoonlijk leiderschap zorgt ervoor dat je jouw doelen kunt realiseren door optimaal gebruik te maken van je kwaliteiten en talenten.
Employagility is het vermogen om te kunnen veranderen. Je aan te kunnen passen aan een steeds veranderende organisatie of wereld om je heen. Waardoor je kunt anticiperen op veranderingen en waarde toe kan blijven voegen aan de organisatie. Hierbij is het belangrijk om je persoonlijke doelstellingen helder te hebben en te formuleren om deze doelstellingen vervolgens om te zetten in actie
Talentontwikkeling:
Talent is het vermogen om iets heel goed te kunnen. Een talent is meestal aangeboren, maar kun je ook ontwikkelen door doelgericht en gemotiveerd te trainen. Door jezelf uit te dagen en buiten je comfortzone te treden. Je talenten komen tot bloei als hetgeen je doet je ook energie geeft. Wat voor jou vanzelfsprekend is kan voor de ander begerenswaardig zijn. Door je competenties te trainen kun je optimaal gebruik maken van je talenten.
Wat is je onderscheidend vermogen? Wat kun je met jouw talenten, prestaties en passie voor de ander betekenen?
Wat levert het je op?
- Een contract
- Leukere opdrachten
- Een nieuwe baan
- Vertrouwen
- Prettige samenwerking
- Een hoger tarief vanwege je expertise